Monday, August 25, 2008

Fondant Dolly & flowers




I started to get addicted making fondant figurine, and I'm waiting for the next term to attend decorating class, on one of the cake shop in Melbourne, Yippee... i already falling in love with fondant now, LOL.

I think it wasn't bad for my first attempt, am i right?. next time would be better for sure, especially if i have more time (not in a rush), those 2 dollies wasn't smooth yet, the fairy dolly looking a bit strange on her face, hihi.. i named them Jessy and Lily the fairy.

I will started to think about what i wanna make for Ellyn's 2nd birthday from now, i was thinking of the castle cake. By the way happy Monday!!

3 comments:

elsye said...

kerennn ba nget Ti..ya ampunnn bener2 deh ...:D...

aku udah lama ga mampir iki Ti, ternyata udah banyak yang keren2 :D

Resto Mariena said...

Cantik banget, mbakkkkkkkkk !!!
aku juga mau bikin..dah beli glucose nya, tp kayaknya salah deh. Itu mah glucose tuk kesehatan. Nti mau tanya dulu di toko kue deh.

Lhoo Ellyn ultahnya kapan Mbak?
kalo Josh nti Desember bakal 2 tahun...walahh berarti anak kita seumuran.

Ti said...

Elsye: Makasih Bu, biasalah kalo lagi rajin ya gitu deh bikin2 sesuatu, hihi... kalo lagi males mah ampun2 deh.
Mariena:Aku pernah bikin from scratch, beli glucose sendiri, tapi hasilnya kurang memuaskan, mendingan beli jadi aza deh, haha... save time.
Anakku lahir 25 Nov, iya seumuran, beda 1 bln pas ya.